iwi drivern

Sven-Åke Svensson sa at mbg.se
Fri Sep 19 14:23:53 CEST 2008

Hej

Jag har ett litet problem med det trådlösa nätverket på min dator.

Systemet är FreeBSD 7 på en ThinkPad R51. Jag använder det inbyggda
nätverkskortet, Intel 2200BG och iwi drivern tillsammans med
wpa_supplicant. Allting startar upp perfekt, men efter en tid varierande
från tio minuter till en timme så faller länken. I dmesg kan jag se
följande:

iwi0: device timeout
iwi0: link state changed to DOWN
iwi0: link state changed to UP
iwi0: link state changed to DOWN
iwi0: firmware stuck in state 4, resetting

För att få upp den igen så måste jag köra:

#ifconfig iwi0 down
#ifconfig iwi0 up
#/etc/netstart

Sedan kommer länken tillbaka.
Det känns som om där är en idletimer men jag kan inte hitta någon sådan.

Är det någon som har något förslag till lösning?

Hälsningar

Sven-Åke Svensson