Ny brandvägg

Björn Wallentinus bjorn.wallentinus at abc.se
Tue Sep 2 09:49:51 CEST 2008

Tjena,

min gamla miniITX-burk som kört OpenBSD brandvägg har gett upp :(

Tänkte höra om nån har något tips om en liten burk som har:
-två nätverksinterface (kör PF med NATning och VPN tunnel)
-orkar köra mycket filskyffling då jag kör rsnapshot backup över nätet via
den samt mountar mitt NAS på den via NFS.
-gärna dra lite ström (skulle vara skönt att slippa en "riktig" dator)
-hårddisk är inte nödvändigt, kanske ett minneskort istället?
-är OpenBSD kompatibel

Nån som har tips på en liten smidig låda som passar?

Mvh Björn