FreeBSD 10Gbit nätverkskort

Anders Magnusson ragge at ludd.ltu.se
Thu Oct 30 15:57:05 CET 2008

Kenta Berggren wrote:

> Hej!
> En fråga.
> Är det inte bussen i datorn som bromsar?
> Hur mycket data per sekund klarar den av att skicka?

Beror på vilken buss du har, men PCI-X toppar på en bit över 7Gbit/s i
realiteten.
Men det spelar ju ingen roll om din data inte kan skicka tillräckligt
mycket, vilket
är problemet  jag syftade på.  Vill man köra iSCSI med nån fart vill man
varken
använda OpenBSD eller FreeBSD till exempel.

-- Ragge