vt100-terminal

Emil Isberg emil at pyttemjuk.se
Sun Nov 30 08:03:47 CET 2008

Hej,

Då min lilla vt420-terminal nu verkar vara på väg att ge upp trots
troget tjänande i tio år letar jag efter en lämplig ersättare.
Det är visserligen bara ljuset som verkar ha gett sig (är det
tillräckligt mörkt i rummet kan man fortfarande se vad det står på
skärmen) så om någon har något tips om lämplig ersättningslampa tas det
tacksamt emot.

Jag har trivts rätt bra med att ha en (ologisk) terminal för att hantera
just dessa servrar och någon dedikerad terminalserver eller att koppla
de till en annan server vore nog att gå ett steg tillbaka (även om jag
naturligtvis överväger det).

Så vad säger BUS-folket? Vad använder ni till de NetBSD-servrar (eg
Soekris) där det inte behövs skärm+tangentbord+mus?

Med varma hälsningar
Emil Isberg