Vilken server...

Joel Dahl joel at FreeBSD.org
Fri Nov 28 14:38:58 CET 2008

Michael Josefsson skrev:
> Tack alla som svarat. Jag har läst med intresse.
>
> Så om man kan räkna med en två års livslängd på en server så är ju
> inte bättre eller sämre än vilken pc som helst. Dvs det går lika bra -
> och blir billigare - att köpa vilken "bordspc" som helst och sen byta?
>
> Vore ju kul om man kunde köpa kvalitet som håller för en gångs skull.
> Men då är man tydligen i fel bransch. Man skulle hålla på med matte
> istället, räknereglerna är invarianta över tid...

Ärligt talat, vi skeppar ut rätt många HP-servrar varje månad och de
håller.  DL360 och 380 rekommenderas, fast det är beroende på behov
såklart.  Min erfarenhet är iallafall att de står och går år ut och år
in.  Visst, hårddiskar dör, men det får man räkna med.  FreeBSD (6 & 7)
fungerar dessutom bra på dessa modeller.

--
Joel