Problem med att inst amavisd-new 2.6.1

Patric Douhane patric.douhane at ownit.se
Tue Nov 18 12:36:25 CET 2008

Hej!

Jag har en server med freebsd 6.2 som jag har stora problem att inst amavisd-new på. Den är beroende av 3 applikationer som heter p5-Crypt-OpenSSL-RSA, ..-Random samt ..-Bignum. Dessa 3 går inte att installera, för de klagar på att de inte hittar vissa openssl filer, tex rand.h, bn.h etc. Alla dessa filer finns på servern i /usr/include/openssl/, men uppenbarligen letas det på fel ställe. Får inte heller information om hela sökvägen de letar i, utan bara "openssl/rand.h File not found".
Har testat allt nu känns det som, avinst perl5.8.8 och openssl och gjort om det, inget hjälper... Får krupp snart, nån som känner igen detta eller vet var jag ändrar så de letar på rätt ställe?

/Patric