e-leg

Kenneth Lind exil at solace.miun.se
Mon May 5 22:34:36 CEST 2008

On Mon, 5 May 2008, Anders [UTF-8] Trobäck wrote:

> BankID använder Java och funkar bra utan problem!

Använder BankID här också, men med lite varierande resultat.

Funkade först utmärkt med jdk15 på fbsd/i386 (t.o.m 6.2), men
inte på fbsd/amd64. Nu tvärt om, med jdk16 (6.3, resp 6.2).
Eller senast jag orkade testa, vill säga. Har ej provat
någondera komination under fbsd7. Ännu.

Med "funkar inte" avses att applet'en laddas, men ej startas.
Har aldrig haft andra problem än ovan.

Jag skulle å andra sidan vilja att fler siter använde sig av
liknande metoder istället för personnummer och "pin-kod". Fyr-
siffriga nummer, vilket man vanligen verkar begränsad till,
anser jag värdelöst ur säkerhetssynpunkt. Trevligare att
memorera 15+ tecken i udda kombinationer :)

   /K

--

    "Angels can fly because they take themselves lightly."
                            GK Chesterton

Homepage (Swedish only):                 http://www.solace.miun.se/~exil
Cellphone .se:                                        +46-(0)73 218 1937
Cellphone .nl:                                        +31-(0)64 409 6291