3G USB modem och FreeBSD 7.0?

Kenta Berggren kenta at abc.se
Sat May 3 18:51:41 CEST 2008

Börje Josefsson skrev:

> När jag en gång för lääääänge sedan försökte samma operation med ett
> vanligt GSM/GPRS-mödem så använde jag ungefär det tricket. Under den
> Windows jag då jämförde med (kan ha varit 98 eller nåt) så fanns det en
> loggfil (MODEM.LOG eller nåt sånt) som visade alla kommandon som
> skickades till modemet. Kolla om du hittar nåt i den stilen.
>
> --BJ

(Oj vem har jag nu skrämt upp;-)
Jag tror att det finns ett USB sniffer för XP,
(men det är ju fusk att använda sig av XP när det finns BSD eller hur?)
Vet inte om det finns något log som modemen lämnar idag men det är värt
att kolla på.

Det funkar ganska bra nu för mig just nu men farten är lite dåligt
tycker jag.
Till min stora glädje fick jag också ingång CiscoVPN 5.2.1 så jag kan logga
in via vpn på jobb med FreeBSD.
(Nu skall jag bara komma på hur man pratar med något som heter AD)
Kenta