3G USB modem och FreeBSD 7.0?

Fredrik Lindberg fli at shapeshifter.se
Thu May 1 19:52:02 CEST 2008

Kenta Berggren wrote:

> Tack det du skrev funkade till 100%
>  Den dök upp i dev men nu måste jag lägga till den i usbdevs och ubsa.c
> eller hur?
> Tråkigt att man måste kompilera  om hela kernel, varför finns det inga
> genvägar?..:-)

Om enheten dyker upp som ugen fast du redan har ubsa laddad som modul
eller i kärnan så måste du lägga till den i usbdevs och ubsa, ja.

Det är rätt smidigt att köra med moduler, speciellt när man ändrar i
koden, blir hyffsat tråkigt i längden att kompilera om kärnan för varje
ändring :) (ubsa finns i sys/modules/ubsa, bara kör make)

Av ren nyfikenhet, vad är dom nya vendor/product ID efter att du
"switchat" (dmesg eller usbdevs -v)?

Fredrik