3G USB modem och FreeBSD 7.0?

Fredrik Lindberg fli at shapeshifter.se
Thu May 1 18:07:01 CEST 2008

Kenta Berggren wrote:

> Jag skall testa allt detta i kväll eller i morgon.
> Borde jag uppgradera kortet eller ej?
> Jag har ett kort till om det skulle gå åt fanders.

Försök få igång det med ubsa(4) först, och ha firmware-uppgradering
som absolut sista utväg. ubsa(4) har redan stöd för diverse
globetrotter-kort från Option så om det inte fungerar direkt så
är det antagligen bara att lägga till rätt device/product id (i
/usr/src/sys/dev/usb/usbdevs och i /usr/src/sys/dev/usb/ubsa.c)

Mitt kort är "un-branded" och kom med det nya firmware när jag
köpte det.

Fredrik