3G USB modem och FreeBSD 7.0?

Kenta Berggren kenta at abc.se
Thu May 1 16:25:04 CEST 2008

Fredrik Lindberg skrev:

> Vad har den för vendor/product ID? (usbdevs -v)
>
> Fredrik

Okay. Tog lite tid att få nät här ute i skogen.
Jag körde usbdevs -v och efter som jag inte viste riktigt
vad du ville ha som gjorde jag en diff med modem i och ur.
raden blev

port 1 addr 2: full speed, power 100 mA, config 1, USB MCC Storage
(0x1000), Qualcomm,
Incorporated (0x05C6),  rev 0.00

Hoppa jag skrivit av allt rätt nu.
rev 0.00 känns verkligen kul
Antar att det är 0x05C6 som  du frågade om.
Modemet har en lite inbygg disk men drivisar på men ingen till BSD
Ha det så bra
Kenta