OT: relays.ordb.org är tillbaka.

peter h peter at hk.ipsec.se
Fri Mar 28 15:49:19 CET 2008

On Friday 28 March 2008 11.48, Kurt Erik Lindqvist wrote:

> Vad jag vet kommer majoriteten av spam från kapade addressblock. Så
> att filtrera spam baserat på IP adresser blir mindre och mindre
> meningsfullt. Kännt exempel är ju Yahoo. Men jag antar att du
> filtrerar all mail från dem också då?
Jag blockar just "kapade adressblock" och hela ISP som uppenbarligen
skiter i vad deras kunder gör.  Med yahoo ( som har ett problem med
spam) och andra som försöker vara seriösa är jag mycket
försiktigare.

Och som du noterat blir jag av med 90-95% av alla spam på just detta sätt.

> - kurtis -

        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )