Bra skript till FreeBSD

Anders Troback freebsd at troback.com
Wed Mar 12 16:15:07 CET 2008

On Wed, 12 Mar 2008 15:51:59 +0100 (CET)
"Kenta Berggren" <kenta at abc.se> wrote:

> Hej
> Är det någon som har en bra skript till FreeBSD för att göra en
> DVD.iso Jag sitter ibland på landet utan nätet.
> Du vill jag inte hålla på med massa cdrom diskar.
> Kan man slå ihop alla iso filer till en DVD-iso fil?
> Finns det något bra skript till det?
> Ha det så bra!
> Kenta

Inte helt hundra på vad du menar! Vill du ta många iso filer och
lägga dem på en dvd.iso?

mkisofs -o DVD.iso CD1.iso CD2.iso CD3.iso

eller menar du att bränna dem till en DVD?

growisofs -Z /dev/acd0 CD1.iso CD2.iso CD3.iso

?

--
Anders Trobäck
http://www.troback.com/