Vart tog mina åäö vägen?

G Hasse gh at raditex.se
Thu Jan 31 07:59:59 CET 2008

Hej!

Jag har det mest märkliga problem med med min
teckenkodning.

Jag har precis bytt till 6.3 FreeBSD på både min
arbetstation och på min laptop. Det är dock något
skumt i görningen med teckenkodningen. Jag brukar sätta
LANG=sv_SE.ISO8859-1 och
MM_CHARSET=ISO-8859-1
vilket fungerat förut. Men på den stationära datorn får jag
åäö korrekt på den bärbara får jag inte några åäö.
Vid konsolen på lapptoppen så funkar åäö men inte i X.
Det märkliga är att det är xterm som inte funkar medans
gnome-terminal funkar. Kör man xev så får man inte någon
tangenbordsmappning vid åäö på laptopen.

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901