Ett numeriskt tangentbord som extra input

G Hasse gh at raditex.se
Tue Jan 15 18:52:56 CET 2008

Hej!

Jag kör FreeBSD 6.2 och har följande spörsmål.

Om jag stoppar in ett separat USB numeriskt tangentbord
så muxas detta ihop med det vanliga tangentbordet.

Men så vill jag inte ha det. Jag vill läsa det numeriska
tangentbordet byte för byte. (För att styra en bokningskärm).

http://www.freescada.com/images/lbsgui.jpg

Men jag får inte "loss" den numeriska pad-en från kbdmux.

Jag läser kbdmux och kbdcontrol manbladen - men det blir
inte som jag tänkt mig...

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901