Problem med liten disk och miniITX kort

G Hasse gorhas at raditex.se
Mon Feb 18 11:39:18 CET 2008

Hej!

Jag har ett litet miniITX kort. Till detta handlade jag en
80GB liten IDE 2.5" hårddisk. Hårddisken går bra att köra
i andra datorer - men om jag sätter den på miniITX kortet
får jag bara en massa DMA-fel. Jag förmodar att kort och
disk inte "förhandlar" korrekt. Är det någon som har några
ideer om vad man kan göra?

Jag försöker köra FreeBSD 6.3 (Kanske äldre OS hjälper)?

--
Göran Hasse

Göran Hasse           email: gorhas at raditex.se  Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901