Delvis trasig disk

peter h peter at hk.ipsec.se
Fri Feb 15 08:02:08 CET 2008

On Thursday 14 February 2008 23.52, G Hasse wrote:

> HM...    of=316  eller of=<316>  - vad ska man skriva...

Ingendera. Möjligen en kombination av of=/dev/ad0s1e och seek=<blocknummer-som-klagar>
Men om man inte gör exakt rätt kommer man att stampa hål i fel fil.

Jag skulle nog rekommendera att kopiera över det användbara till en ny
sidk och kasta den dåliga disken. Har det börjat bli dåliga block brukar
det fortsätta.
--
        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )