FreeBSD på alix

peter h peter at hk.ipsec.se
Wed Dec 17 17:32:45 CET 2008

Vill bara berätta att jag kör freebsd på ett alixkort
http://www.icd.se/index.php?main_page=product_info&cPath=67_175_179_182&products_id=920

Det går utmärkt att PXE-boota en freebsd distribution och köra
vanliga installationsprogrammet med distributionen nfs-monterad. Efter
installationen kör jag från flash-disken. För att reducera skrivning
syslog-ar jag inåt och har disablat några cron entries. Samt, naturligtvis
monterat noatime.

Kortet körs som brandvägg och klarar i alla fall av min 100Mb feed utan
att storkna.

--
        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )