Blockering av IP och tokiga lagar

Artur Grabowski art at blahonga.org
Wed Dec 17 09:51:30 CET 2008

Två reaktioner till det här förslaget.

1. Förslaget handlar inte om olagliga spel eller vad man nu än säger
   sig försöka skydda oss från. Förslaget handlar om att censurera
   konkurrenter till AB Svenska Spel. Ser man på det från den vinkeln
   blir det genast enklare att diskutera den här frågan.
2. Man föreslår att använda det redan existernade barnporrfiltret för
   det här. Det var väldigt många av oss som påpekade när det begav sig
   att den här sortens ändamålsglidning skulle hända förr eller senare.

//art