Vilken server...

Mathias Stjernström mathias at globalinn.com
Mon Dec 1 20:00:45 CET 2008

Hej,

Jag vill bara förtydliga mitt tidigare mail om det kanske
missuppfattades. Vår erfarenhet av Supermicro var inte att det var
dålig kvalitet. Vi har haft ett 50-tal supermicroo i drift under 2-3
år nu och det har mestadels varit hårddiskar och raidkort som gått
sönder. Vi bytte nyligen ett bakplan på en av servrarna men det är nog
det enda supermicro relaterade komponenten som gått sönder under dom
här åren.

Det vi saknade var på-platsen-garanti/support som man kan köpa av
t.ex.. DELL/Sun. Det är möjligt att det finns av någon supermicro
leverantör men våran kunde inte erbjuda det.

Vi har kört FreeBSD på samtliga Supermicro maskiner och det enda
kompatibilitets problemen vi haft är någon enstaka hårdisk firmware
som inte lirat ihop med moderkortet eller raidkorts drivrutiner (men
det har löst sig efter uppgradering).

Med vänliga hälsningar,
Mathias