Eee PC900

Anders Lindgren ali at df.lth.se
Tue Aug 12 15:54:51 CEST 2008

On Tue, 12 Aug 2008, Kenta Berggren wrote:

> Hej
> Är det någon som lyckats stoppa in BSD i en sådan burk (Asus Eee PC900)?

Kör NetBSD-current på min, med journalling ffs och allt -- fast än så
länge bara från en usb-sticka. Vill ju kolla så det är någorlunda stabilt
innan man blåser disken helt. :-)

Modular Xorg ser ut att funka som det skall, verkar banne mig som
intel-grafikchipets 3D-acceleration och allt har stöd (Någon
i910-variant). Funkar gjorde det iaf -- ath0-drivern verkar ha lite
småproblem, får lite "device timeout", men verkar göra vad den skall.
Tror bara det är webbkameran som inte stöds. Men det verkar vara på väg
att ändras, med GSoC-projektet för USB Video Class och v4l-kompatibilitet.

Har problem med att programmen jag installerat på usb-stickan får bitfel,
så just nu är jag fullt upptagen med att undersöka om det är usb-stickan
som är kass fast den är ny, eller var fan de kommer ifrån. Rapporterar
verkligen inte USB-stickor skrivfel? Det lär ju vara vanlig NAND med
hårdvaru-ecc i sådana dära stickor?!

/ali:)