bind/OpenBSD byggspecifikt (fwd)

Peter Håkanson peter at ipsec.se
Mon Aug 11 21:17:42 CEST 2008

Hej,
( tidigare undring om openbsd 4.3 samt hur man bygger bind
upprepas map openbsd 3.8.  Jag vill alltsaa bygga isc-bind
fraan isc-sources med minimal justering av config startscript etc)

ramlade till ett uppdrag att patcha 2 st openbsd ( 4.3) nameservers.
Men om jag bygger "from isc-source" undrar jag om jag kan byta
befintlig bind rakt av, vilka "configure-specifika" features
skall till ??

( det verkar som om Open nyttjar bl.a. annan placering av / ..)

Peter Håkanson            Phone     +46707328101       Fax +4631223190
IPSec sverige                Email      peter at ipsec.nu
"Safe by design"             Address    Bror Nilssons gata 16  Lundbystrand
                                        S-417 55  Gothenburg   Sweden

BSD Users Sweden -- BUS at stacken.kth.se