Var bor BUSarna?

Rasmus Kaj kaj at kth.se
Wed Apr 23 00:55:12 CEST 2008

Det här med en karta över var busfolket bor var tydligen populärt!  På
bara ett par dagar har vi blivit 29 personer som visar var vi finns på
kartan.  Större delen av mellan- och södra Sverige representeras, och
dessutom Madrid, Washington och Sydney.

http://rasmus.krats.se/buskarta

Norr om Gävle finns dock bara två Lulebor.  Är det så?  Finns det inga
busare i Umeå?  Sundsvall?  Härnösand?  Ö-vik?  Östersund?  Norra
norrlands inland?  Eller ens Värmland eller Dalarna?

Det går fortfarande bra att placera ut sig, skicka koordinater, adress
eller googlekarturl till mig (ta bort bus från adressfältet, så vi inte
spammar listan onödigt mycket).  Vill man inte avslöja exakt adress går
det bra att bara skicka staden också, placerar jag ungefär (sådana
platser känns igen på att jag placerar kartnålen på vatten).

De här första dagarna har jag inte brytt mig om att skriva svar till
alla som har skrivit koordinater till mig, men ni är med i alla fall!
Jag antar att det lugnar ner sig lite nu, så i fortsättningen ska jag
skriva ett ack när det kommer koordinater.

--
Rasmus Kaj <kaj at kth.se>