OT: relays.ordb.org är tillbaka.

peter h peter at hk.ipsec.se
Thu Apr 10 16:35:28 CEST 2008

On Thursday 10 April 2008 09.14, Kurt Erik Lindqvist wrote:

> Jag menade explicit BGP rutter som har injecerats falskt. Jag är off-
> line just nu, men jag är väldigt skeptiskt till att completewhois i
> realtid publicerar det. Normalt varar det i ngn timme så de skall vara
> snabba.
>
> - kurtis -
Nej jag har inte sett completewhois trigga på mina spam, så jag tror du
har helt rätt.

Men kapade wintendomaskiner är det gott om.  En seriös ISP borde som default
blocka utgående 25 ( utom till ISP's egen mailserver, med möjlighet att
öppna för de kunder som säger till. Dessa kunder vet i alla fall mer
är "tant greta" )

--
        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )