OT: relays.ordb.org är tillbaka.

peter h peter at hk.ipsec.se
Wed Apr 2 08:49:09 CEST 2008

On Tuesday 01 April 2008 23.48, Måns Nilsson wrote:
> --On tisdag, tisdag 1 apr 2008 22.10.54 +0100 peter h <peter at hk.ipsec.se>

> Och fel.
Det är din uppfattning. Jag anser att "det spelar ingen roll
vilken färg katten har, bara den fångar möss".

> Hur uppdaterar du listan över vilka nät som är vad?
En rad i en "sourcefil", t.ex.
81.214.0.0/16   TurkTelecom 080130

> Hur uppdaterar du listan?
wget från completewhois, lite scripts och in i samma format som ovan.

--
        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )