FreeBSD 5.5-R på gammal laptop

David Wahlstedt davidw at cs.chalmers.se
Mon Sep 3 22:35:18 CEST 2007

On Mon, 3 Sep 2007, G Hasse wrote:

> Varför inte göra något radikalt och prova
>
> http://www.puppylinux.org/user/viewpage.php?page_id=1

I så fall tror jag deli linux är bättre
http://delili.lens.hl-users.com/index.html
, eller absolute linux -- fast
den senare kan inte installeras från floppy.

> FreeBSD är nog bra - men vill du nyttja hårdvaran på bästa sätt
> så är det kanske så att du måste tänka om.
>
> Att använda X med 64 MB minne är inte någon höjdare...

Är det någon skillnad mellan xorg och xfree86 i detta avseende ?

Nu har jag provat med icewm resp. xfce med epiphany som browser. Visst är
det litet segt, men det funkar.

Finns det inte nåt som heter tiny X ?
Finns det nån bra browser som stödjer svgalib ?