Uppdateringsträsket

Rasmus Kaj kaj at kth.se
Mon Oct 22 09:28:21 CEST 2007

G Hasse skrev:

> Jag befinner mig i uppdateringsträsket. Är det någon mer
> som är där.

Just träsket bort från /usr/X11R6 tog jag mig igenom ganska snabbt, för
några månader sedan ...

> A script is provided for your convenience (or you may choose to do
>   this by hand): it will first attempt to back up your /usr/X11R6 into
>   /usr/tmp/mergebase

> Är det någon som gjort detta och fått det att fungera ok?

Jag ignorerade det scriptet och körde helt enkelt
   find /usr/X11R6 -type f
.

Det var inte många filer kvar, när jag väl hade tagit bort något
obsolete dokumentationspaket som råkat bli kvar tidigare.

Detta efter att jag satt X11BASE=${LOCALBASE} och byggt om typ alla
ports, enligt beskrivning i /usr/ports/UPDATING.

--
Rasmus Kaj -- http://www.stacken.kth.se/~kaj/
Happy user of Ubuntu, FreeBSD and Gnome