ITX + CF funkar inte

G Hasse gh at raditex.se
Fri May 25 10:23:59 CEST 2007

On Fri, May 25, 2007 at 07:35:40AM +0200, Kenta Berggren wrote:
> Hej
> Tack för att info om Compact Flash som hårdisk, som jag fick av er.
> Det är till nytta.
> Men problemen kvar står.
> Jag tog fram en ITX PC som jag har, köpte en IDE till Compact Flash
> konverter på Kjell & Com.
> Bootade upp en FreeBSD 6.2 på CD och installerade OS på CF disken.
> Men bootloadern stannar när den skall boota upp.
> Då tog jag fram en hårdisk och installerade på den och då snurrade det.
> Monterade CF disken och allt var okay.

Vilken tillverkare av CF är det. Jag vet att några tillverkare
inte gör en "full" implementering och dom funkar inte. Däremot *ska*
SanDisk's fungera. Kolla också, endel IDE till CF konverters behöver
strömförsörjning. Jag tror *inte* det hjälper med en Linux.

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901