USB <> RS232 till FreeBSD

Peter Håkanson peter at ipsec.se
Thu May 24 20:17:36 CEST 2007

On Thursday 24 May 2007 09:42, Kenta Berggren wrote:
> Hej
> Jag behöver extra RS232 portar till min dator (FreeBSD 6.x)
> Om jag nu köper USB RS232 vad rekommenderar ni?
> Gärna billiga. ;-)
> Ha det så bra
> /Kenta

Du skrev inte om du MÅSTE ha USB, jag skulle rekommendera
ettdera av :

digiboard/rocketboard eller liknande ( PCI-kort med 4 -16 rs232 portar)
Jag har kört med 32 portar i 115kbit där alla kör ppp/slip och
alla får full fart, detta i en 133 Mhz pc med BSDi !

eller

terminal server ( kan säkert fås billigt som begagnat, dessa uppträder
vanligen som telnet-ingångar i BSD)

USB är närmast en nödlösning ...