Att använda Compac Flash minne som hårddisk?

G Hasse gh at raditex.se
Tue May 22 11:45:41 CEST 2007

On Tue, May 22, 2007 at 09:36:53AM +0200, Kenta Berggren wrote:
> Hej
> Är det någon som har erfarenhet av att använda Compac Flash minnen som
> hårddiskar och FreeBSD?

Japp. En CompactFlash är som en hårddisk. Jag har kört SanDisk ExtremeIII
4GB och dom fungerar riktigt bra.

Om du tittar noga på: http://www.raditex.se//prod/loggbox.html
så ser du att det sitter ett CompactFlash i slotten från vilket jag
kör allt.

> Det jag vill veta är om de klarar av att skriva och läsa till lika bra
> som t.ex. en IDE disk.

Japp. Nästan. Men inte lika snabba.

> Vad skall man tänka på?

Att om inte tål jättemycket skrivningar. (Gör ett minnesfilsystem om
så behövs). Ta till ett lite större minne än du från början tror.

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901