Re: Inköp av Dell-server

Mathias Stjernström mathias at globalinn.com
Sun Mar 11 08:39:59 CET 2007

Jag tror inte du behöver vara orolig för AMD processorn det borde
fungera utmärkt.

Det du däremot ska vara vääääldigt noga med är RAID kortet.

Vi har haft enorma problem med DELL och deras raidkort i kombination
med FreeBSD och speciellt när det kommer till SATA. Officiellt så
stödjer dom bara windows och linux (enterprise redhat/suse).

Senaste jag kollade upp SAS5iR SATA raid så fanns det inget färdigt
stöd men det kan ha ändrast till nu.

Mitt tipps är i alla fall att lägga krutet på att undersöka RAID
kontroller stödet.

mvh,
Mathias