Mellanslag i vaiabler...

Måns Nilsson mansaxel at besserwisser.org
Wed Jun 20 18:03:52 CEST 2007

--On onsdag, onsdag 20 jun 2007 11.15.50 +0200 Anders Troback
<freebsd at troback.com> wrote:

> Hej alla!
>
> Jag försöker göra ett enkelt sh script som ska leta reda på filer och
> om det inte finns en specifik rad i filen ska den läggas till...!
>
> Mitt problem är att filen ligger i mappar som har "mellanslag" i
> sökvägen vilket inte blir så bra i mitt script!
>
> Jag försöker med:
>
> file_list=`find /home -type f -name prefs.js`
> echo $file_list
>
> men detta ger mig:
>
> file_list=./test1/profile/Application: Command not found.
> file_list: Undefined variable.
>
> Mappen "./test1/profile/Application" heter
> egentligen "./test1/profile/Application Data" så jag kan tänka mig att
> den "Undefined variable" är Data.
>
> Hoppas att ni förstår vad jag svamlar om:-)

jovars.

IFS='
'
find /home -type f -name prefs.js | while read f ; do
	# doing printf here is equivalent to just eating
	# the output of find but we add "" around it,
	# the printf can of course be swapped for something
	# more useful.
	printf "\"${f}\"\n"
done

--
Måns Nilsson			M A C H I N A

Being a BALD HERO is almost as FESTIVE as a TATTOOED KNOCKWURST.