Mellanslag i vaiabler...

Anders Troback freebsd at troback.com
Wed Jun 20 11:15:50 CEST 2007

Hej alla!

Jag försöker göra ett enkelt sh script som ska leta reda på filer och om
det inte finns en specifik rad i filen ska den läggas till...!

Mitt problem är att filen ligger i mappar som har "mellanslag" i
sökvägen vilket inte blir så bra i mitt script!

Jag försöker med:

file_list=`find /home -type f -name prefs.js`
echo $file_list

men detta ger mig:

file_list=./test1/profile/Application: Command not found.
file_list: Undefined variable.

Mappen "./test1/profile/Application" heter
egentligen "./test1/profile/Application Data" så jag kan tänka mig att
den "Undefined variable" är Data.

Hoppas att ni förstår vad jag svamlar om:-)

Någon som har en ide om detta?

Tack!

--
Anders Trobäck