Routing

Peter Håkanson peter at ipsec.se
Tue Jul 31 23:01:50 CEST 2007

On Tuesday 31 July 2007 22:54, you wrote:

> Har inte mamma lärt dej att man inte får svära i kyrkan? :-)

Jodå. Jag har också lärt mig att använda rätt verktyg till jobbet.

Jag betvivlar inte att BSD kan routa ospf och bpp4. Inte heller att
det blir stabilt.  Men jag ser en stor skillnad i mängden
jobb som går åt och den funktionalitet man kan få med en cisco.

Så, om det inte är helt på marginalen, en liten cisco för
routingen kan vara en bra affär. Dessutom kan en cisco köra EIGRP
som ( i min åsikt) är mycker mera lätthanterligt än ospf och som saknar
en del befränsningar i topologi.