Uppgradering till 6.2 knepig

Michael Josefsson mj at isy.liu.se
Fri Apr 27 11:06:31 CEST 2007

Det här var en knepig nöt. (Jag har inte tid att kolla på det mer än
då och då och det hjälper ju inte heller...).

Vad sägs om det här:

pdq# /usr/local/bin/ruby18 --version
ruby 1.8.6 (2007-03-13 patchlevel 0) [i386-freebsd6]
Killed
pdq#

Vem skriver "Killed" sådär huxflux? Några få gånger har jag märkt att
den lämnat ruby utan att säga "Killed"! Under portupgrade står det:

pdq# portupgrade
/usr/local/lib/ruby/1.8/optparse.rb:208 [BUG] Segmentation fault
ruby 1.8.6 (2007-03-13 patchlevel 0) [i386-freebsd6]
Abort (core dumped)
pdq#

Är det själva ruby:n som trasar här eller kan det vara nåt annat? Jag
har installerat ruby både som paket och ren sås.

:(
/Micke