Nu är det dax att välja bärbar

Martin Nilsson martin at mullet.se
Fri Sep 22 10:03:22 CEST 2006

Joel Dahl skrev:
> 2.  Wireless.  Dock vet jag att det finns planer på att porta wpi(4)
> från OpenBSD, och jag tror t.o.m att det finns en väldigt tidig version
> för FreeBSD någonstans att testa...

Jag såg på någon FreeBSD lista att det fanns bärbara (tror det var HP
eller IBM - hittar inte mailet nu) som hade ful-BIOS som vägrade at
boota om man stoppade i ett annat W-LAN kort än det som var inbyggt.
Verkar vara väldigt frustrerande om det inte finns drivisar till det
inbyggda för riktiga OS. Kanske värt att kolla upp innan köp!

Mvh,
Martin

--
Martin Nilsson, CTO & Founder, Mullet Scandinavia AB, Malmö, SWEDEN
E-mail: martin at mullet.se, Phone: +46-(0)708-606170, Web: www.mullet.se

Our business is well engineered servers optimised for FreeBSD & Linux