NFS..

Anders Troback freebsd at troback.com
Wed Sep 13 20:27:43 CEST 2006

Hej!

Jag ville bara kolla lite med er andra så att det inte bara är jag som
gjort något konstigt:-)

Har en FreeBSD 6.1-RELESE som kör är NFS server och en 6.1-RELEASE-p4
som är NFS klient, /home mappas med amd. Förr när båda var 6.0 så hade
jag ofta problem med att program hängde sig (funkde inte ens med kill
-9) men problemen försvan med 6.1. Nu när jag uppgraderade till p4
(provade även STABLE) kom problemen tillbaka! Eftersom jag inte ändrat
något på servern så känns det som om det är något med NFS klienten.

Någon som sett eller hört något om detta?

Vet inte om det spelar någon roll men jag använder rpc.statd och
rpc.lockd.

\\troback

How many Microsoft employees does it take to screw in a light bulb?
None, they declare darkness a new standard.