Vettig 12" laptop att köra *BSD på.

Emil Isberg cel95eig at mds.mdh.se
Thu Oct 12 23:39:57 CEST 2006

Hej,

Jag behöver skaffa mig en vettig liten laptop med ringa vikt och
storlek. Jag hade tänkt att docka den med bildskärm och tangentbord när
jag inte behöver transportmöjligheten så sådana möjligheter ska också
finnas.

Eftersom jag vill köra *BSD på laptopen så är jag väldigt osäker vad som
fungerar och inte fungerar.

Jag vet att det nyligen diskuterades just laptopinköp för
FreeBSD/OpenBSD och det rekommenderades

Dell Precision M20 (FreeBSD/OpenBSD), Dell Precision M60/M95 (OpenBSD).

När jag nu kollar på dell.se hittar jag bara M65 (15,4") och M90 (17"). :-(

Hur stöds till exempel Latitude D420 (12,1" WXGA)?

Måste laptops gå EOL så snart?

Finns det andra prisvärda alternativ som FreeBSD eller alternativt
OpenBSD fungerar bra på?

Finns det någon bra leverantör i Sverige?

Mvh
Emil