HEX-DEC

Niklas Hallqvist niklas at appli.se
Mon Oct 9 09:46:13 CEST 2006

Någongång kanske vi börde ha en GOT BUS-kväll med tårta ;-)

Bara för att klargöra lite, om vi nu ska starta andra processer än
sh(1), då skulle jag normalt sett använda perl.
Det själva logiken blir då betydligt kortare, och därmed lättlästare
(eller :-) )

eller med ryggsäcken på:

echo 00:0f:3d:f7:8b:0c |perl -pe 's/\w+/"0x$&"/gee;y/:/./'

Det går säkert att korta ned ytterligare, jag är bara inte tillräckligt
skarp för det :-)