Problem med nätprestanda i FreeBSD

peter h peter at hk.ipsec.se
Thu Nov 23 18:25:08 CET 2006

On Thursday 23 November 2006 19.30, G Hasse wrote:
> Hej!
>
> Jag köpte en ny 100MB Switch och trodde jag skulle
> få mycket bättre prestanda mellan mina maskiner,
> men det får jag inte. Mellan 2st FreeBSD 6.1
> får jag bara ca 200kb/s. Kör jag Linux på
> samma maskiner så får jag 5-8MB/s - vilket förståss
> är det man vill ha.
>
> Är det FreeBSD 6.1 eller något annat som är problemet
> tror ni?

Mismatch half/full duplex gissar jag på.  Prova att sätta "half"
i dina BSD.  Om det hjälper - köp en cisco :-)

Allvarligt talat, är det en "managerbar brygga" ? I så fall kan du
se om den uppfattar länkarna på samma sätt som bsd-burkarna.
--
        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )