Spamfilter

G Hasse gh at raditex.se
Tue Nov 21 11:15:19 CET 2006

On Tue, Nov 21, 2006 at 07:55:12AM +0100, Måns Nilsson wrote:

> --On söndag, söndag 19 nov 2006 16.55.26 +0100 Magnus Danielson

> Grålistning är ett gargantuiskt fulhack. Det är otroligt irriterande att
> stoppas av. Jag kan inte skrika LAYERING VIOLATION så starkt dock,
> eftersom man komplett ignorerar innehållet i breven, och istället bara
> testar MTA'er.

Att sända brev är en mekanik. Om den mekaniken innehåller ett karantän
villkor så ser jag inte några problem med det. Vi har samma teknik när
man för in djur i landet. Om du är intresserad av att sända brev till
någon så får du snällt ställa dig i kön. (Tiden är ställbar). Om du har
tålamod att vänta så får du sända brev.

> Det enda sätt som är korrekt och tar _rätt_ saker i beaktande, är
> kontroll av innehållet i breven. Spamassassin, plus bayesiska filter, är
> det bästa sättet, enligt min mening. Det tar 85-90% av mina spam.

Innehållet är helt ovidkommande! Vilka av världens 150 språk ska du
beakta? Hur hanterar du bilder, videoströmmar, krypterade brev?

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se    Fax: 070-??????
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901