Spamfilter

Claes Hohner claes.h at multek.se
Sun Nov 19 14:58:42 CET 2006

Hej allihop! Hoppas att detta inte är alltför off-topic.

Jag har börjat kolla på en lösning för spamfiltrering, och det verkar
finnas många olika skolor för detta. Därför tycker jag att det skulle vara
värdefullt om BUS:arna kunde dela med sig av sina lösningar.

I vårt fall är det vår mailserver, med cirka 30 användare, som kör FreeBSD
5.3 med Postfix 2.1 som ska göra jobbet.

Vi gör affärer med både Kina och Korea, så att bara blockera mail från
"spam-länder" som en del verkar göra är ingen bra lösning för oss.

Alla tips och råd emottages tacksamt.

MVH Claes Hohner