Server

Emil Thelin emil at hostname.nu
Wed Nov 15 11:54:28 CET 2006

On Wed, 15 Nov 2006, Johan Huldtgren wrote:

> Behöver en rekommendation på en vettig server att köpa, kommer med
> största sannolikhet att köra FreeBSD 6.X-STABLE på den. Idag lever
> allt på min gamla desktop (p4 2.5ghz, 512 mb minne) och går bra där
> så det är ingen monster maskin som behövs precis: web / mail / dns
> och ett par postgres databaser. Vill ha nått tämligen billigt men
> helst med raid diskar för lite säkerhet på det hela. Vet att Dell
> är poppis men har haft en del dåliga erfarenheter av det, har inte
> precis fått intrycket av att det är kvalitetssaker. Vill ha lite
> [...]

Jag har rätt goda erfarenheter av HP's prolianter. Trevliga maskiner
(speciellt de med iLo) som ligger rätt bra i kurs. Kör två DL 320 (mail
och ftp) och en DL 140 (asterisk).

320:n har mjukvaru-sata-raid som tyvärr inte fungerar i FreeBSD men gvinum
eller gmirror kan ju lösa det åt dig.

/e

--
http://hostname.nu/~emil