Backup

Joakim Aronius joakim at aronius.com
Mon Nov 13 08:21:23 CET 2006

Sen ett par månader så kör jag rsnapshot. Den använder sig av rsync men fixar snapshots av systemet i ett konfigurerbart antal med timmar/dagar/veckor/månader emellan. Den använder hårda länkar vilket gör att varje katalog har en komplett uppsättning filer men att varje fil bara tar upp utrymme en gång. Riktigt fiffigt.

http://www.rsnapshot.org/

joakim at maya$ sudo du -hs /backup/*
Password:
1.3G    /backup/daily.0