Backup

G Hasse gh at raditex.se
Sun Nov 12 13:20:04 CET 2006

On Sun, Nov 12, 2006 at 11:07:16AM +0100, Johan Grahn wrote:
> Hejsan, har precis skrivit upp mig på denna lista så jag är lite ny i gänget :)
>
> Jag har funderat på att sätta upp en minimal backup-lösning för min mail-server och du
> tänkte jag om ni har nå tips på sådana.
> Min första var att man skapade en backup-user som får scp:a över filer till en
> backup-server, men vet inte om det är kanske lite för osäkert eftersom man måste
> skriva in lösen i plain-text.

Jag tycker du ska forska i rsync. Det är säkert en bra lösning!

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se    Fax: 070-??????
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901