SV: Installera utan CD-ROM eller floppy?!

kuuse@redantigua.com kuuse at redantigua.com
Fri Nov 3 01:33:10 CET 2006

> Jag förmodar att du försöker att köra 6.1 av FreeBSD?
>
> Prova att backa tillbaka till 4.11. Eller kanske 4.8 (som var en
> mycket bra release).
>
> 6.1 har så många bra finnesser så hälften kunde räcka. Bland annat
> har man börjat skrota drivisar till endel gamla saker.

Som Göran säger kan du testa med t.ex. 4.11, det finns det fler som har
gjort med gamla maskiner när dom haft problem med nyare versioner av
FreeBSD:
http://www.freebsd.org/cgi/getmsg.cgi?fetch=805592+0+/usr/local/www/db/text/2006/freebsd-questions/20060910.freebsd-questions

Eller så kan du testa att disabla DMA, det har funkat på gamla maskiner
både för mig och för andra:
http://redantigua.com/ata.html
http://listas.es.freebsd.org/pipermail/freebsd/2005-July/026122.html

MVH,