SV: Installera utan CD-ROM eller floppy?!

Lars Lindblad zatapathique at telia.com
Thu Nov 2 21:18:19 CET 2006

> Jepp. Bland annat installerat NetBSD på en Toshiba Libretto 100CT
> (166MHz, 32MB ram, 7,1" tft - perfekt liten irc-grunka :) på det viset.
>
> / Marcus

Nu har jag kört installation på hårddisken (2gb) i min bärbara Thinkpad
600E. Hårddisken flyttade jag sedan tillbaka till den tänkta burken, och
den bootar och jag får välja och jag väljer default.

Då säger han
   ad0: FAILURE - READ_DMA timed out LBA=41287xx där xx mestadels är tal
mellan 60-70.
på nästa rad
    retrying (1 retry left) LBA=0 där det ibland är 0 retries och LBA=1...

Detta upprepar sig med lite olika tal innan han ger upp och vill få mig
till att mounta manuellt... vilket jag inte har nån susning om hur man
gör... Abbans... jag som hade såna förhoppningar... Några idéer?! Jag
fattar INGET. (Än, får jag väl tillägga!) ;)

   / Lars