Installera utan CD-ROM eller floppy?!

Lars Lindblad zatapathique at telia.com
Thu Nov 2 16:09:44 CET 2006

Hallå.

Butiken i vilken flickvännen jobbar tänkte slänga en gammal IBM 4695
Kassadator (touchskärm, Intel200MMX)

Givetvis kan man inte låta något dator förfaras utan vidare utan jag tog
den förstås.

Vore kul att smälla in FreeBSD i den, men den har  varesig floppy eller
cd-rom - däremot har den nätverksplugg.

Har försökt förstå böckerna Complete FREEBSD och Absolute BSD, men
förstår inte riktigt hur jag skall kunna installera via NFS eller FTP...

Nån som har nåt tips?! Kassadatorn har i nuläget inte bootbar... den
hade Windows NT men den installationen är korrupt.

    / Vänlige(n)

       Lars

PS. Vänligen notera att jag är rätt mycket nybörjare på FreeBSD men med
en stor hunger att lära mig mer. Men jag har tidigare bara installerat
bekvämt (dvs via cd-rom!)