Floppy med Shred

Anders Lundström anders at mendosus.org
Fri Mar 31 10:21:37 CEST 2006

Detta är kanske inte rätt forum för min fråga. I sådana fall ber jag om
ursäkt och hoppas ni kan förbise övertrampet, det är för en god sak.

En arbetskamrat är inblandad i ett biståndsprojekt i Afrika, han har fått
löfte om donerade datorer mot att han kan shredda diskarna så att inget
kan undeletas (i alla fall inte undeletas lätt). Så jag tänkte hjälpa
honom genom att försöka få tag i en bootfloppy som kan shredda diskarna.
Vilket operativ som körs spelar egentligen ingen roll bara det bootar på
EN floppy och klarar att säkert rensa hårddisken.

Mvh
Anders