Thin Client

Jon Otterholm jon.otterholm at ide.resurscentrum.se
Wed Mar 1 10:05:12 CET 2006

Hej på er.

Jag har för avsikt att sätta upp ett antal tunna klienter som skall köra
RDP mot en Windows Terminal Server. Har testat Rdesktop i Xorg och det
fungerar klockrent (tom ljudet mappas upp lokalt).

Jag har dock problem med att få Xorg att kicka igång direkt vid start.
Man skall ju inte behöva logga in lokalt på den dumma klienten för att
xorg skall kicka igång. Finns det något bra sätt att lösa detta på?

En lösning skulle kunna vara att köra kdm-kde-autoinloggning, men det
känns lite onödigt att behöva dra igång hela kde bara för att få
autoinloggning.

Tankar/synpunkter/förslag mottages tacksamt.

//Jon